14.11.10

ekspresi | takmaho | asap rokok

Assalamualaikum w.b.t.............

"redupkan pandangan mata, 
letak dua jari dibibir,
dengan katakan tidak
kekiri ke kanan,
kekiri ke kanan."

hah...tahu tak iklan nih?ni iklan ekspresi katakan tidak pada asap rokok kat radio. kalo kat dalam TV laen..dia tunjok ekspresi tu teros. ni kempen ksedaran r nih. takpe je kalo takmo ikot kan. tapi takyah la sengal sangat. 

citer dia cani..itu hari aku keluar ngan anak buah aku. budak kecik kan. pastuh, boleh pulak ada sorang lelaki ni lalu kan maen asap berkepol². anak buah aku ni leh pulak wat ekspresi cenggitu pulak kat lelaki tuh. 
budak² kan...pengaroh TV kuat. pastuh, lelaki tuh leh campak rokok tu kat anak buah aku konon bengang r.

naseb baek la tak kena api nyer. anak buah aku gtau aku lepas orang tu dah bla. kalo tak..leh gak aku sombat asap ngan rokok² tu skali dalam lobang hidong dia.takmaho benti merokok suda..tapayah la nak sembur² asap rokok tu bajet macho.nak merokok...merokok la jejauh siket. efek asap tu bahaya pada orang laen.

kempen beriyer pon rasanyer tak kemana kalo orang² macam ni ada.adeh..


kata-kata : ingatlah orang yang tersayang..pastu jangan buat pembakaran terbuka kat hidung korang.akibatnyer....... (sila tgok iklan TV) 

6 komen panas:

one2paii said...

huhu..perli gua le tuh..huhu

habibah abdul said...

hahaha..pai.mana ada gua perli lu.
harharhar..ni cerita kedai kopi.
lu jangan terasa. tp lu jangan wat cenggitu pai...

gua sombat rokok tu dlm lobang hidong lu..

Ajib said...

hehee sy pn perokok nk wt cmner ye...apepn mstilh si perokok hendaklah mnghormati si bukan perokok ye...

habibah abdul said...

betol tu ajib...seperti mana si bukan perokok menghormati perokok.
heh...ni kadang sengaja je cm hembus2 kat muka ktrg.heh...
tiada kena mengena dgn kamo-kamo tau.

miss leya said...

kakbib..haha..sy sokom...perokok2 sila hormati org yg xmerokok..

p/s: sila tukar name link blog sy di blog kak bib tu..xsuke name ALOL tu. hehe..

habibah abdul said...

hehe...baekla lea.akan akak tuka nama link kamo tuh segera.adeh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...