22.10.10

hormat | amalan | mulia

Assalamualaikum w.b.t.............

zaman skrg ni smua orang pon kat dunia ni nak jadi "K.A.Y.A"
nak hidup mewah-mewah ..siapa taknak kan?aku pong...heh.
kalau perempuan nak dari atas sampai bawah suma objek nak "brand"
pastu nak ada duet banyak leh g holiday kan kat obersi,
boleh beli rumah banglo lak pastu...fuhhh.
kereta nak Merc..takpon BMW. paling koman Audi. atau Porshe?wow...
ada yang laher-laher da kaya..pasal makayah dorang kaya.takpe la kan.
ada plak yang tompang kekayaan orang lain..bia je la kan.
ada yang bekerja keras nak capai tahap kekayaan itu..bagus la.
ada gak yang suka kan kesederhanaan dan masih bahgia tanpa sangat kaya.pon ok je..
apa-apa pon bagi aku, tiap² orang berhak tuk memilih jalan hidup masing².
punya la panjang aku nyer intro..sbenarnye aku nak cite sikit je. pasal H.O.R.M.A.T

situasi :

A : weh!..aku da dekat² ngan opis kau ni.free tak?
B : erk..pastu ko nak lunch ngan aku ke?
A : Iyola..sbb tu la kol kau ni.kuar la skrg..
B : ehmm, skrg takleh la..aku ngah koje ni.opis hour lagi ni.
A : Ha..tu la, dulu org suruh masuk *** tak nak, ada masa sendiri, x payah susah² keje mcm korang nie.opis hour la bagai.

HELLO!! ssetengah orang sangat bahgia dgn apa yg dorang ada.dan takde la rasa cm "desperate" sgt tuk kaya raya. walau dgn gaji yg kecik,tapi dorg minat wat menda tu.berbaloi rasanya..

so, boleh ka kamo rasa hormat apa yang orang laen pilih dalam hidup dorang???!!

bukan semua orang dicipta utk jadi "MLM person", dan bukan semua org dalam bidang MLM ni berjaya. jadi jutawan ke hape...

da kalau semua orang nak kena jadi "MLM person", sapa pulak nak jadi cekgu ajar kome-kome "MLM person" ni mengira kan? siapa nak ajar anak² dorang???

pastu sapa plak nak keje kat kedai makan? tuk kome-kome "MLM person" ni makan time kome sembang² pasal produk masing²?

sapa lak nak jadik pilot nak bawa kome-kome "MLM person" ni pegi seminar kat obersi nun? da kalo sume jadi "MLM person"?

Hey, who do yo think you are to determine other people's live???

I'm not so against MLM thingy,I HATE YOUR WAY OF THINKING!! <--ewah kan men loghat omputih lagi kat sini..

kata-kata : maka, sila la belajar dan belajar untuk menghormati pilihan orang laen.sekian....

8 komen panas:

one2paii said...

behtul2..gua pantang betul org yg memaksa2 nie..siap de kawn lama x jumpa,ajak lepak makan kat kedai,tup2 amik ko ramai geng dorang..ngat gua nak kena pukul sebab bg pinjam duit kat mmber gua sebanyak 20 juta,ghupe2nya nak ajak gua join MLM..lu dah la lama x jupe gua,lu leh lak ajak gua masuk MLM,ngat sebab rindu x jupa kawan2..upanya nak untungkan lu..pasni mampoih gua nak kua ngan lu..ciss

cHikeBumboOm said...

yeah exactly ..sangat wut de sengal la budak itu ...haha ..

habibah abdul said...

haha...sabar ek tuhpai.itu ler pasal..dapat duit pn dr org yg keje makan gaji join MLM dia.lg mau eksen lebih.apekejadahnyer semua ini...(versi edisi sia-siasat).

Wah tuhpai, 2juta lu bg pinjam ek.gua mau pinjam stengah juta bleh?wat beli simen, nak bancuh tuk wat uma bato..hohoho. Lu rileks je kalo jpe org MLM ni..cool!

Kakak...wat d sengal kan?mmg sengal pon..ntahpape.

kisah abu nawas said...

semua orang ingin menjadi kaya

habibah abdul said...

itu la pasal kisah abu nawas...tapi bia la atas usaha dan keupayaan masing-masing...

Cik Mira said...

not everybody are born to be MLM person. sy tak reti langsung nak jadi org MLM
nak approach org? oh noooo

suhaila said...

tula pasa..tak suka betul dengan org MLM yg begitu taksub..semuanya nak kaya cepat, nak jd jutawan, nak kete beso, nak gi melancong obersea bagai..ada sorg kawan saya memang x reti bahasa, dh banyak kali saya mengelak ajakan dia, tapi dia still tak paham2..pantang nampak muke saya mesti nak ajak join program mlm dia..nyampah pon ada..huhu

habibah abdul said...

mira : tu la pasal..bukan semua orang leh jadik "MLM person" ni kan.akak pon tak tahu nak jadi cenggitu...

suhaila : tu r pasal.kalo da sekali ajak tak maho tu..abaikan je la.haish!pape pon..kite hormat ngan ape dia wat.dia pon kena la hormat kite kan..isk3x!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...