31.8.10

1 Malaysia | Menjana | Transformasi


Assalamualaikum w.b.t.............


ok...entri kali ni pasal semangat kemerdekaan. 
WAH....mode aku kali ni P.A.T.R.I.O.T.I.K
dan sekarang ni banyak kita tengok kat luar sana ade anasir-anasir di dalam dan di luar negara yang cuba menganggu ketenteraman negara kita. tak habes yang itu..sekarang ni banyak gak yang cuba menaikkan isu perkauman. orang-orang macam ni patot berambos dari negara kita yang aman damai ni.

baru-baru ni yang paling latest pasal insiden Indonesia yang cuba cari pasal dengan Malaysia. kurang ajar punya indon-indon tak sedar diri tu..padahal Malaysia la negara jiran yang paling banyak membantu negara mereka dalam setiap masalah. tapik sekarang ni, macam-macam mereka buat bagi menunjukkan kebodohan dan kenaifan mereka. macam mana negara nak aman pasal asek nak tunjuk bagus melalui kebodohan sendiri..ini la yang menyebabkan mereka-mereka masih berada di takuk lama..

tak kisahla ape korang nak cakap buruk-buruk pasal Malaysia. sebab orang yang sedemikian tidak pernah tahu erti bersyukur dan tidak pernah tahu mengenang jasa orang yang terdahulu yang dah bersusah payah nak mendapatkan kemerdekaan. masih ramai yang tidak sedar yang mereka hanya sekadar menumpang kemerdekaan orang terdahulu. tak kisah la tak suke dengan itu ini ke. tapi bak kata orang..tak perlu menambah-nambah lagi kekurangan yang ada. tiada ape yang sempurna di muka bumi ini.

hari-hari makan, tidor, bekerja dan melakukan pelbagai aktiviti di Malaysia. namun, masih tidak tahu bersyukur. masih cakap Malaysia itu ini..orang macam ini patut bagi dia merasa duduk kat Palestin ke atau tak payah jauh-jauh la..kat Indonesia cukup la. korang akan tahu ape itu negara yang makmur..

dan tidak perlu menjatuh-jatuhkan sesama kita untuk menjadi seperti negara luar yang merdeka hanya pada nama , masih lagi ditindas dan beribu-ribu lagi yang masih berstatus pendatang asing. maka, sila belajar erti bersyukur.

dan....ape-ape pun, aku tetap bersyukur menjadi rakyat Malaysia. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Negara Malaysia yang ke-53 tahun. I'm proud to be the Malaysian Citizens...syukran~


p/s : suke tengok bendera berkibar ditiup angin di depan rumah sambil maen bunga api...opss~ 

0 komen panas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...