17.7.10

kontroversi | dan | kontroversi

Assalamualaikum w.b.t......................

ya...kalau kita tengok dalam kamos dewan bahasa dan pustaka kawasan selayang.
K.O.N.T.R.O.V.E.R.SI bermaksud...sesuatu yang dikontrol dlm berbagai-bagai versi@version. maknanyer disini yer...keadaan di mana menda yang remeh ditemeh-temehkan....dan ini menyebabkan beberapa hari ini aku berfikir...isk3x, ape kejadahnyer semua ini.

kamo-kamo paham tak?kalo tak paham...kat bawah ni aku de bagi satu contoh yer. pertama kali la aku melihat keadaan dimana mereka bersusah payah berdebat kerana aku. sesuatu yang sepatotnya perlu dibanggakan oleh aku. tapi memang kelakar.semalam baru la aku sedar betapa aku sangat dirindui oleh seseorang yang tidak senang duduk akibat aku tiada didepan matanyer..

kul7.15pg - tetiber de msj dari kakak ct ,"bib,dtg awal hari ni leh?dlm 8.15 kat opis,ikut akak"
kul8 pagi - arrrrrrrggghhhhhhh <--menguap dan mengeliat.bc msj kul7.15pg pnya td.what??
kul8.01pg - reply msj kakak tsebut, "gila akak..8.30 boleh la.." and then dia kata ok..

so, start kelam kabot la aku.mandi manda suma n siap2.gila awal aku g keje hr tu.sampai2 opis,kakak itu suda tunggu dalam kete..maka,cepat2 aku nek atas thumbprint n aku letak helmet kesayangan aku dengan selamat n aku terus turun. yup...aku da terlupa sesuatu disitu.. terlupa kewujudan macik yg sedang asyik bermain zuma.dlm hati aku cakap.

"alahai...pesal aku leh lupa nak ckp dgn macik tu....kau tak gtau dia yer bib?matila kau.." dan, betul sangkaan aku.dan itulah punca semua ini berlaku... 

balik-balik tu aku sampai je opis kul2 lebih tu.terdengar suara yg tidak asing lagi..
" bos marah kau g sana..bla bla bla bla bla..... "
(aku da start panas hati sambil blurrr..macik ni da start nampaknyer)
aku lupa lak nk belikan cendol ke hape sbg buah tangan tuk dia.kena la kau bib...
ok...macik, saya g sana untuk kerja. tau tak kerja tu hape? kerja tu K.E.R.J.A..
bukan bergosip cam macik dan macik dan macik yer...

dan aku senyap je..malas nak layan.macik tu asik cakap menda sama.bos marah gila kat aku cz pegi sana..pe la masalah bos nak marah aku lak?banyak lagi bos aku leh wat selain marah aku yang bukan la hape-hape.hanya staff biasa saja, bukan staff kesayangan pun..keje aku suma berjalan lancar la macik.takde yang delay atau heng... macik jangan la macam tu yer macik..nanti macik punya darah tinggi lak naik.kesian macik nanti....

kepada sumer orang yang terlibat dalam insiden ini..maaf yer sumer. menda ni kecik saja.tapi siap bos pun panggil aku msuk bilik merah.sungguh kontroversi.

cuma macik..sy harap selama sy akan masih menghormati macik.macik pun sila la menghormati kami-kami...makayah selalo ajar saya supaya menghormati orang lain tak kira tua muda. maka, saya tahu macik menyayangi saya sehingga tak sanggup berpisah dengan saya walopun skejap cam itu hari.maka, saya takkan tinggalkan macik lama-lama da pasni. nanti macik yg rindu saya tapik macik cakap bos marah saya pulak.tu da fitnah tau macik.berdosa woh...
 
so, saya minta maap kepada semua sekiranya saya ada salah silap dan pape saja yang kamo-kamo tak berkenan kat sikap saya..bagitau saya dan saya akan mengubahnyer dengan besungguh-sungguh.sekian, makasih dan marila kita bermaafan sempena lagi berapa hari nak masuk bolan puasa ni.teringat istilah salam semot.

macik..nanti kite wat salam semot yer.yuuuuuuuuuuuuuuuuu.............


p/s : nampaknyer aku da jumpa jodo aku la dengan.......i ♥ maher zain..

0 komen panas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...