30.7.10

nur | camelia | zulaikha

Assalamualaikum w.b.t......................

26 Julai 2010....aku dapat anak buah yang ke-12.wah..ramai yer anak buah atam ni. akhirnya baby perempuan, "Nur Camelia Zulaikha binti Harizal" ni telah menambah seri dan sekaligus melengkapkan hidup kakak dan abang ipar aku...dan Mikhail dah ada pesaing nampaknyer.tapi kenakalan mikhail masih membuat kami-kami sayang kat mikhail..hehehe.

semoga Nur Camelia Zulaikha akan jadi insan yang berguna dan anak yang solehah satu hari kelak.maknanyer disini duit raya tahun ni makin mencabar la....qayyum dan zulaikha suda boleh beraya tahun ini....wah, sangat seronok dengan kehadiran mereka-mereka ini......

ATAM sayang kamo semua...jangan nakal-nakal. jadi baik cam atam...hokhok.
kenapa korang buat muka? eceh..lagi mau coverline. cuba terima je pe aku tulis ni.
itu saja wat entri kali ini..da habes pon aku update blog ni sambil layan citer "Tanah Kubur"
insaf dan jadi panduan hidup..sekian, makasih.


p/s : sebut-sebut pasal anak ini. sabar ye kalo korang mahu melihat anak aku..kena carik suami dulu meh...beliau ngah busy untuk satu rancangan iaitu peserta IMAM MUDA...

~AMIN~

17.7.10

kontroversi | dan | kontroversi

Assalamualaikum w.b.t......................

ya...kalau kita tengok dalam kamos dewan bahasa dan pustaka kawasan selayang.
K.O.N.T.R.O.V.E.R.SI bermaksud...sesuatu yang dikontrol dlm berbagai-bagai versi@version. maknanyer disini yer...keadaan di mana menda yang remeh ditemeh-temehkan....dan ini menyebabkan beberapa hari ini aku berfikir...isk3x, ape kejadahnyer semua ini.

kamo-kamo paham tak?kalo tak paham...kat bawah ni aku de bagi satu contoh yer. pertama kali la aku melihat keadaan dimana mereka bersusah payah berdebat kerana aku. sesuatu yang sepatotnya perlu dibanggakan oleh aku. tapi memang kelakar.semalam baru la aku sedar betapa aku sangat dirindui oleh seseorang yang tidak senang duduk akibat aku tiada didepan matanyer..

kul7.15pg - tetiber de msj dari kakak ct ,"bib,dtg awal hari ni leh?dlm 8.15 kat opis,ikut akak"
kul8 pagi - arrrrrrrggghhhhhhh <--menguap dan mengeliat.bc msj kul7.15pg pnya td.what??
kul8.01pg - reply msj kakak tsebut, "gila akak..8.30 boleh la.." and then dia kata ok..

so, start kelam kabot la aku.mandi manda suma n siap2.gila awal aku g keje hr tu.sampai2 opis,kakak itu suda tunggu dalam kete..maka,cepat2 aku nek atas thumbprint n aku letak helmet kesayangan aku dengan selamat n aku terus turun. yup...aku da terlupa sesuatu disitu.. terlupa kewujudan macik yg sedang asyik bermain zuma.dlm hati aku cakap.

"alahai...pesal aku leh lupa nak ckp dgn macik tu....kau tak gtau dia yer bib?matila kau.." dan, betul sangkaan aku.dan itulah punca semua ini berlaku... 

balik-balik tu aku sampai je opis kul2 lebih tu.terdengar suara yg tidak asing lagi..
" bos marah kau g sana..bla bla bla bla bla..... "
(aku da start panas hati sambil blurrr..macik ni da start nampaknyer)
aku lupa lak nk belikan cendol ke hape sbg buah tangan tuk dia.kena la kau bib...
ok...macik, saya g sana untuk kerja. tau tak kerja tu hape? kerja tu K.E.R.J.A..
bukan bergosip cam macik dan macik dan macik yer...

dan aku senyap je..malas nak layan.macik tu asik cakap menda sama.bos marah gila kat aku cz pegi sana..pe la masalah bos nak marah aku lak?banyak lagi bos aku leh wat selain marah aku yang bukan la hape-hape.hanya staff biasa saja, bukan staff kesayangan pun..keje aku suma berjalan lancar la macik.takde yang delay atau heng... macik jangan la macam tu yer macik..nanti macik punya darah tinggi lak naik.kesian macik nanti....

kepada sumer orang yang terlibat dalam insiden ini..maaf yer sumer. menda ni kecik saja.tapi siap bos pun panggil aku msuk bilik merah.sungguh kontroversi.

cuma macik..sy harap selama sy akan masih menghormati macik.macik pun sila la menghormati kami-kami...makayah selalo ajar saya supaya menghormati orang lain tak kira tua muda. maka, saya tahu macik menyayangi saya sehingga tak sanggup berpisah dengan saya walopun skejap cam itu hari.maka, saya takkan tinggalkan macik lama-lama da pasni. nanti macik yg rindu saya tapik macik cakap bos marah saya pulak.tu da fitnah tau macik.berdosa woh...
 
so, saya minta maap kepada semua sekiranya saya ada salah silap dan pape saja yang kamo-kamo tak berkenan kat sikap saya..bagitau saya dan saya akan mengubahnyer dengan besungguh-sungguh.sekian, makasih dan marila kita bermaafan sempena lagi berapa hari nak masuk bolan puasa ni.teringat istilah salam semot.

macik..nanti kite wat salam semot yer.yuuuuuuuuuuuuuuuuu.............


p/s : nampaknyer aku da jumpa jodo aku la dengan.......i ♥ maher zain..

15.7.10

hari | lahir | abah

Assalamualaikum w.b.t......................


" Ya Allah, ampunilah aku dan kedua ibu bapaku serta kasihanilah mereka berdua sebagaimana mereka telah mengasihani aku semasa aku masih kecil..." 
AMIN


selamat lahir abah tersayang, Haji Abdul bin Hassan
mudah-mudahan dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki serta sentiasa dirahmati Allah S.W.T...

sempena hari lahir abah kami tersayang, kitorang 9 beradik n mak tersayang buat sedikit doa selamat sebagai tanda kesyukuran abah dah pun 60 tahun. mengimbau susah senang kehidupan abah membesarkan dan mendidik 9 orang anak-anak beliau yang pelbagai macam dan ragam, tak dapat dibalas dengan apa sekalipun di dunia ini. kasih sayang abah sangat tiada tolok bandingnya..begitu juga kasih sayang mak yang sentiasa dihati kami. aku kagum dengan abah..tiada lelaki yang mulia seperti abah buat aku kat dunia ini...terima kasih abah sayang.

dedikasi ayat ini khas untuk abah....maka,ayat aku cm muslimah sejati kan.

bertukar kepada bib yang sebenar..**ting**

ok...hari sabtu baru-baru ni bezday abah aku.maka, kitorang da plan wat kenduri doa selamat sikit dan semua diwajibkan bawa hadiah sbg penghargaan dan aktiviti suka-suka tuk abah sayang. fuh...seminggu awal da bgtau kat 9-9 beradik ni.

maka, pikir punya pikir..masing-masing pening nak bagi ape yer..cz semua tahu abah jenis yang bukan suka barang2 mahal sgt ni. abah tak pernah kisah pasal tu semua..so, punya takmo hadiah terbagi menda sama pasal ramai kan anak-anaknya ni..ktrg pn cm plan.kau beli ni..kau beli tu..dan hasilnya :
  • mak syg ---> bagi abah kain baju melayu dan siap pakej pegi hantar kedai tempah.hehehe...
  • kak long ---> bagi handphone nokia yg function nyer simple tuk kegunaan mak&abah.
  • abg mi ---> bagi baju ala-ala raihan untuk abah pakai pergi ke surau.from butik wisma yakin.
  • kak yati ---> bagi satu set belt+wallet+pen alain delon...sama konsep la plak dgn ayem.
  • kak lilah ---> bagi abah baju singlet jenama kgemaran abah- Pagoda 3helai+RM50 tunai..
  • ayem ---> bagi set wallet+belt jenama pierre cardin.sama konsep sikit dgn kak yati.
  • aku ---> maaf ya...tak dapat berfikir dan hanya mampu memberi sdikit wang tunai dan syaratnyer abah msti beli barang yg abah suka..tak boleh buat bayar bil letrik, bil telefon atau cukai pintu.
  • kembar aku, khaty ---> bg abah baju kemeja batik untuk abah pakai tak semetinya setiap hari khamis,ok...saiz XL yer.bukan XXL.abah kurus saja...
  • atun ---> bagi tuala mandi warna belang-belang...yg telah di approve oleh aku&ani.
  • ani ---> bagi stokin...dia seorang pelajar boros. maka, dia dimaafkan. tp stokin jenama ok..haha.
  • cucu (ikmal+adam+wawan) ---> bagi atuknyer tuala jugak tapi spesel gift pasal de kad hasil kreativiti mereka.hand made gitu....
  • cucu-cucu yang lain seramai 11 orang ---> bagi persembahan mantap tuk atuk mereka...
  • terima kasih juga buat semua yg terlibat. barisan jemputan VVIP dari selayang dan juga abg-abg ipar serta kakak-kakak ipar dan adik beradik ku sekalian.

menu hari tu adalah mi kari sedap mak buat. coconut shake oleh ayem. agar-agar tak jadi dari kak yati. kek oren dibuat oleh kak yati juga. ayam goreng yg digoreng oleh mak buyung a.k.a kak lilah, kentang goreng curly sponsored by aku&atun.air oren oleh ani.buah tembikai..sangat kenyang dan majlis berjalan lancar.tu je la yg dapat di share kat sini....

 kami abah&mak

p/s : siap sedia untuk bezday mak pulak lepas ni yer..hehehe. 18122010 ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...