9.6.10

suke | suke | tak suke

Assalamualaikum w.b.t......................

SUKA : 

suke sbb da lama tak dapat apa yang aku nak..n hari ni dapat satu daripada sejuta menda yg aku penah nak.
tapi itu pun da cukup. sangat bersyukur...da lama tak rasa situasi hepi selepas dapat apa yang kita nak. so, syukur kepada Ilahi. eceh...cam dapat ape je.padahal takde pe pun sangat. tapik akibat asik ditimpa "ketakbesan" dalam kehidupan hari ini..menda yang kecik ni da wat aku sangat suke dan sangat bersyukur. apa lah yang kau dapat tu kan?banglo ke?kereta ke?bf ke?oh no....bukan itu semua. mungkin kalo diberitahu aku hepi akibat menda bengong ni..korang akan cakap."ek eleh...ingatkan ape td" atau "tu je ko nak hepi sangat beriyer?" atau korang akan ckp...."sian kau ni bib..tu pn hepi ke?cm klaka je" TAPI itulah prasaan aku ketika ini.sungguh kegersangan keseronokan..eceh. 

SUKA : 

tadi aku jumpa dengan ada seorang ni. wah...boleh je dia melibatkan aku dalam agenda penyimpan rahsia besar raja-raja.tak sangka dalam sebesar-besar kawasan kat malaysia ni boleh jumpe beliau disini. pape pun seronok dapat jumpe beliau.heh...kalau ada rezeki, kite jumpe lagi..hahahaha.rahsia mu sudah terbongkar.hahahaha...pun suka pasal jumpe anak-anak buah pagi petang siang malam..musim cuti skola la katakan. rumah ni la tempat dorang paling enjoy bercuti...nenek&atuk ada.makcik-makcik dorang yang baik hati pun ada.hehehehe...

TAK SUKA :

aku tak suke la sikap-sikap mereka yang tidak pernah bersyukur dan suke mensia-siakan kebahgiaan depan mata.suka nak amik menda yang salah padahal da dapat menda yang baik
isk..isk..isk..cubala blaja sedikit apa erti bersyukur tu.tolongla...
jangan la menyusahkan orang lain akibat ketidaksyukuran anda. 

contohnyer : suda ada keluarga tapi tidak menjaganya.suda ada diri yang sempurna tidak dijaganya.sudah ada jalan hidup yang baik..disalahgunakan dan banyak lagi kalo ingin dinyatakan disini.

syukur bukanla bermaksud kamu-kamu atau ayah kamu bernama syukur yer. syukur yang saya maksud kan disini adalah..sentiasa menerima sesuatu nikamat atau pemberian yang telah diberikan dalam hidup kamu-kamu dengan sentiasa mengingati Allah S.W.T .....bukannya terus melupakanNya. 
ko dengar tu bib?so, tolongla yer sentiasa bersyukur kepadaNya selalu...


p/s : semoga Allah S.W.T sentiasa memberkati hidup kita di dunia & di akhirat .

mode aku tuk entri kali ini adalah ASSALAMUALAIKUM...harap maklum.sekian,makasih...

1 komen panas:

damha said...

waalaikumsalam bib...bersyukurlah dgn apa yg ada drp tiada langsung...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...