30.6.10

afrika | brazil | kaka

Assalamualaikum w.b.t......................

wah..wah..wah...klaka nyer.leh lak kat situ suma lelaki 
tetibe, tercampak lak aku ngan kaka sorang kat situ.ceh..
neway aku sangat suka ini poster..sempena musim bola neh.
hehehe....sangat kagom terhadap bro nyzam tevez yg sungguh kreatip.
ehm..aku layan gak kadang-kadang.tapi jarang-jarang..TETAPI..
masa brazil vs portugal.aku tengok bagai nak rak...
fuh...aku memang takleh tengok bola selalu..leh mati woh.
bola out pun aku da jerit petah lagi gol...
lari pusing satu rumah ler gamaknyer.
nasib bek takde gol..0-0...sama-sama hebat.
tapi...agak kecewa pasal kaka tak main masa tu.
dapat kad merah lak game sebelom tu...ceh~
ni suma puncanyer aku lupa nak kiss kaka masa sebelom game tu.
maybe dia ilang pokus dan semangat..korang tak payah la wat muke.
aku leh nampak kot dari sini.layankan aje la...diam-diam suda.
da takleh men perlawanan tu.da tinggal sorang je yang nsem kat situ.
iaitu RONALDO tapi portugal lak..bukan brazil.

hahaha...wat aku curang terhadap KAKA.namun..........
atas nasihat Jay Villa ---> "jangan jadi buta bola bib..."
kahkahkah.<---dush dush.amik sebijik kau bib.
ala Jay Villa tu eksen je.mentang2 dia lelaki.dengki la tuh...huh!

so,aku rasa brazil menang kali ni.maka, korang kena blanje Biba kaka ni makan yer.
simpan duit dari sekarang.kakakakkakakakaka...
go BRAZIL...go KAKA...go BIBA KAKA.....

~kakakakakakakakakakakakakakakakakakaka~


p/s : selamat menikmati musim bola.jangan asik berbola.sampai tak boleh bla.go brazil..go...


20.6.10

tak suka | tak suka | tak suka

Assalamualaikum w.b.t......................

just...................
tak suka | tak suka | tak suka....
wah..ada 3x word tak suka tu...banyaknye kau tak suka bib...apa nyer?

ok...aku nak gtau kat sini .
aku ada banyak menda yang aku tak suka.
so, kenapa aku asik jumpa keadaan yang aku tak suka yer?
bila la suka nak datang kat aku kan........tu saja.DAMN..!

sekian,makasih.

14.6.10

dugaan | apakah | ini ?


Assalamualaikum w.b.t......................

tajuk entri aku kali ni...dengar je da rasa cam nak nangis kan...?
wah..ramai yang tanya aku. bib...ko kenapa ni?isk...isk..isk..aku tak pape pun la.

biasala kan.hidup ni bukan selalu nak bez n gembira je. tapi agak letihla kan kalau asik tidak bez n asik tidak gembira je kan. tapi aku hampir sudah imun dengan semua ini..tetapi aku hanyala manusia biasa. kesabaran yang ada batasnya. eh..eh..nape ayat aku ni semacam je bunyi nyer...cam geli lak aku baca balik.hehe...pape pun blog.sukati aku la kan blog kan..ni blog aku kot..heh.

tapi bila cam teringat balik..aku rasa cam terkilan sikit la. pasal cam banyak menda terlepas dari dulu lagi. sayangnyer kan..tapi nak wat cane. takde rezki bib....maybe rezeki kau kat tempat lain kot. sabar yer...

ok..takpe la pasal tu.cz rezeki kan di tangan tuhan...kite kena sentiasa bersyukur dengan apa yang kita peroleh. ramai lagi kat luar sana tu yang lebih teruk keadaan dia dari aku...cewah.

n ni pasal jodoh plak..kenapa ramai yang susah tentang jodoh ni yer?aku da cukup susah untuk menda-menda yang lain..n cukupla kesusahan-kesusahan ini. biala kesusahan lain yang nak datang menjenguk aku datang di hari & waktu yang lain.sebab aku penat la buat waktu ini...dan sebenarnya jodoh ni gak adalah ketentuan Tuhan. cuma akan ada satu penyebab untuk melancarkan perjalanan jodoh tersebut. tapi aku da rasa cam amat-amat menyusahkan semua orang kerana hal tersebut..tolongla berhenti untuk memikirkannya seketika... 

da bermula la suara2 sumbang akibat aku masih belum berkahwen ni.. 

" kau | bila | lagi ??....... " 

seperti biasa..jawapan artis ku.sabarla.kalau jodoh tidak kemana..eceh~~ 

maka, kepada semua peminat..sila doakan jodoh saya cepat yer supaya anda tidak penat bertanya lagi dan berfikir setiap hari mengenainya...ahak!

dan pasal bola..aku rasa korea selatan menang la kot kali ni..hehehehe.da la muka korean look..ingat pandai main mahjung je.sekali pandai main bola beb..siap masuk piala dunia kat afrika selatan..main ngan greece pn menang sampai 2-0...permulaan yang baik dari korea selatan.


i likkkkkkkkeeeeeeee it~


ok...aku tuka topik seketika daripada cerita-cerita berbaur kehidupan..
maka, percaya la. "future is unpredictable..." ---> tol ke spelling aku tu?ah..bedal je la.
asalkan ada bunyi2 omputih. dan akhir sekali, Tuhan.....berikanlah aku kekuatan.AMIN.

p/s : ku tujukan lagu rahimah rahim- gadis dan bunga tuk kamu-kamu.take k ya


motif : sukati aku la kan.tetibe lak lagu ni kuar kat headphone aku ni hah..ku tujukan saja.

9.6.10

suke | suke | tak suke

Assalamualaikum w.b.t......................

SUKA : 

suke sbb da lama tak dapat apa yang aku nak..n hari ni dapat satu daripada sejuta menda yg aku penah nak.
tapi itu pun da cukup. sangat bersyukur...da lama tak rasa situasi hepi selepas dapat apa yang kita nak. so, syukur kepada Ilahi. eceh...cam dapat ape je.padahal takde pe pun sangat. tapik akibat asik ditimpa "ketakbesan" dalam kehidupan hari ini..menda yang kecik ni da wat aku sangat suke dan sangat bersyukur. apa lah yang kau dapat tu kan?banglo ke?kereta ke?bf ke?oh no....bukan itu semua. mungkin kalo diberitahu aku hepi akibat menda bengong ni..korang akan cakap."ek eleh...ingatkan ape td" atau "tu je ko nak hepi sangat beriyer?" atau korang akan ckp...."sian kau ni bib..tu pn hepi ke?cm klaka je" TAPI itulah prasaan aku ketika ini.sungguh kegersangan keseronokan..eceh. 

SUKA : 

tadi aku jumpa dengan ada seorang ni. wah...boleh je dia melibatkan aku dalam agenda penyimpan rahsia besar raja-raja.tak sangka dalam sebesar-besar kawasan kat malaysia ni boleh jumpe beliau disini. pape pun seronok dapat jumpe beliau.heh...kalau ada rezeki, kite jumpe lagi..hahahaha.rahsia mu sudah terbongkar.hahahaha...pun suka pasal jumpe anak-anak buah pagi petang siang malam..musim cuti skola la katakan. rumah ni la tempat dorang paling enjoy bercuti...nenek&atuk ada.makcik-makcik dorang yang baik hati pun ada.hehehehe...

TAK SUKA :

aku tak suke la sikap-sikap mereka yang tidak pernah bersyukur dan suke mensia-siakan kebahgiaan depan mata.suka nak amik menda yang salah padahal da dapat menda yang baik
isk..isk..isk..cubala blaja sedikit apa erti bersyukur tu.tolongla...
jangan la menyusahkan orang lain akibat ketidaksyukuran anda. 

contohnyer : suda ada keluarga tapi tidak menjaganya.suda ada diri yang sempurna tidak dijaganya.sudah ada jalan hidup yang baik..disalahgunakan dan banyak lagi kalo ingin dinyatakan disini.

syukur bukanla bermaksud kamu-kamu atau ayah kamu bernama syukur yer. syukur yang saya maksud kan disini adalah..sentiasa menerima sesuatu nikamat atau pemberian yang telah diberikan dalam hidup kamu-kamu dengan sentiasa mengingati Allah S.W.T .....bukannya terus melupakanNya. 
ko dengar tu bib?so, tolongla yer sentiasa bersyukur kepadaNya selalu...


p/s : semoga Allah S.W.T sentiasa memberkati hidup kita di dunia & di akhirat .

mode aku tuk entri kali ini adalah ASSALAMUALAIKUM...harap maklum.sekian,makasih...

6.6.10

selamat | pengantin baru | hana♥farhan

Assalamualaikum w.b.t......................

wah..da kawen da kawan aku sorang lagi..tak sangka akhirnya kawen juga hana ngan a'an (tempe)...
da mmg jodoh dorang..rasa cam perkenalan dorang yang mula-mula dulu tu satu penyebab je kan.
n aku tumpang gembira dorang akhirnya bahgia sampai ke jinjang pelamin dan seterusnya hingga ke anak cucu dan terus sampai ke akhir hayat.

hana ni kawan aku yang baik sejak ktrg zaman kecik-kecik dulu.ingat lagi main beskal sama-sama, g makan KFC sama-sama. bergosip sama-sama...ups!bergosipke?haish...mana ada.tersalah taip lak kat sini.

farhan ni pulak kawan aku masa aku g kem PKSN satu masa dulu masa zaman muda-muda. dia ni pn agak pendiam n asik wat muka ketat..so that, kitorang panggil dia 'tempe'.muka nak kelat cam tempe.ahak...

dia ni try ana sambil segan-segan...akhirnya da mmg jodoh dorang berdua da tertulis. maka, jadila dorang pengantin hari ni.hehe.. so, aku suka tengok kawan-kawan aku da kawen dan aku suka jugak dengar orang tanya aku 

"ko bila lagi nak kawen bib?"..aku suka soalan ni.pendek kata aku da biasa dengar.

dan aku harap soalan tu juga leh jadi doa tuk aku dapat jawab soalan tu satu hari nanti..

pada jalina-kawan aku kat darul ehsan.aku tak sempat la g uma kau.cz aku kena balik kampung kat melaka.kembar aku wat cukur jambul anak dia.wah...bib,kembar ko da ada anak..kau bila lagi?cis..aku kena lagi.hehehe...sila bersabar yer.kalo jodo tak kemana..wah,jawapan artis gitu..k la..jauh perjalanan pasni.babai...


p/s : selamat pengantin baru wat semua kawan-kawan aku yang da kawen siap-siap.n pada yang da mengandung siap-siap,pun tahniah juga..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...