28.5.10

konvokesyen | UiTM | 2010

Assalamualaikum w.b.t......................

TAHNIAH....TAHNIAH....TAHNIAH.....

ucapan tu bukan tuk aku je yer. tapi pada kamu-kamu diluar sana juge.ya...kamu la yang disana,kawan-kawan dan adik-adik.ehm..tahun 2010 yer konvo ni. lambatnyer kau konvo..kesian betul. ehm..tapi pe bleh wat. da macam tu rezeki aku disusun. 

bercerita pasal konvo..wah, konvo ni penuh ngan adat-istiadat juga. ok la..nice. dan untuk melancarkan perjalanan konvo ni. prosedurnya agak memenatkan. tapi apa org kata..layankan aje. aku nyer no giliran adalah 467....mak aih, gile r..banyak nau no nyer.sidang ke-4 dan petang lak tuh.adehai la...make up pn da cair..eh eh,make up ke?hahaha...

lebih kurang kul5 gak la abes istiadat konvokesyen yang ke-72 nun. aku duk dlm dewan budiman tu dgn penuh sabar dan tabah pasal kiri kanan aku tahsapa-sapa.tak kenal...tp bia je la kan.pastu belek punya belek,mula-mula aku tak tahu pe fungsi bintang kat nama aku yang tertera kat borang n kat dalam skrin besar tu.rerupanya satu bintang tu mksudnya...aku budak malas blaja.

sepatutnya ada ***(anugerah naib canselor)....
tapi tu la...sesal dulu pendapatan.sesal kemudian tiada berguna....eceh.bermadah plak~
pape pn,aku bersyukur.kalau aku dapat further stadi 4 atau 5 tahun suda. mungkin aku tidak seperti hari ini. 

mungkin aku suda jadi tukang jahit-sbb senang hari raya jahit bj sendiri je.
atau mungkin aku suda jadi polis-sbb aku suka tgok moto besar polisi trafik bawa ms kcik2 dl
atau mungkin kini aku sudah berkahwin, bergelar isteri dan mungkin juga bergelar emak. 
atau mungkin juga aku sudah tiada lagi merasai nikmat hidup di alam ciptaanNya.

maka, aku sangat bersyukur dengan apa yang dikurnia olehNya pada hari ni. mungkin ramai lagi diluar sana yang lebih teruk keadaannya dari aku. tapi tu la...........nak buat macam mana kan. bukan semua orang punya perjalanan hidup yang lancar dan sempurna.dan dalam menghadapi kehidupan ini...cam biasala kan. banyak dugaan dan halangan perlu ditempuhi.

tapi de satu lagi yang wat aku rasa aku cm asik sedih..
walaupun nampak cam kadang2 kelakar...tapi jauh di sudut hati aku ni rasa cam tak berguna lak.
tapi bukan aku minta jadi macam tu..dan aku pn tak tau nak watpe.
uwa....uwa...kuatkan la hati aku yang tak brapa nk keras cm kayu cengal.adehai la...

1 komen panas:

damha said...

tahniah bib diatas kejayaan mengenggam segulong ijazah uitm tu walaupun 2 tahun telahpun berlalu namun kejayaan tetap kejayaan...teruskan perjuangan dialam pekerjaan pula...nk pos jambangan bunga xde adres...he333

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...