28.1.10

kehidupan | sibuk | menyibuk

Assalamualaikum w.b.t.........


aish...cam cepat je masa berlalu.pejam celik..pejam celik.da sebulan da aku keje.
tak sangka la aku tabah mengharungi hari2 aku yang agak sibuk..heh~
hari2 rasa kehidupan aku cam kelam kabut saja..tatau kenapa..
mungkin kerana masih dalam keadaan bengong2 tuk mempelajari suasana baru yg tidak terurus dan tiada arah tuju yang sebenar...........
rasa mcm2 prasaan ada..rasa jelez tgok pic kawan2 yg sedang sronok blaja kelihatan...eh nyamok ni..kaco line tol la..ngah tulis blog ni.kang aku bunuh ko kang nyamok.........
sambung balik blog ni tadi.....rasa cm masa berjalan dengan sangat pantas dgn keje ni..tak sempat da nak pk menda yg merepek2...tp kadang2,ada gak la ter'pk' tetapi........kdg2 rasa cam kehidupan ni ada yg serba tak kena dan ada kekuranganya tapik di mana ya.....pendek kata,macam2 ada.....aish~

nasib bek ada kawan2 yang really supportive.so,rasa cam masih mampu bertahan.tapi...sorang2 da nak tinggalkan aku.tak suka..tak suka..tp ye la.mungkin mereka ada reason masing2 yang menyebabkan mereka ingin pergi.mungkin untuk menjalani kehidupan yang lebih baik dari sekarang.dan mungkin juga nak sambung belajar atau rasa itu yang terbaik untuk diri dorang..entahla.siapala kita untuk menghalang........(sedih lagi...)
syuuuuuuuuhh3x......biadap tol nyamuk ni.adeh~~

aku pun rasa cam tak bez......tp kalau tak keje.aku nak buat apa?belajar pun aku takde rezki..aish~~ishk...bla la nyamok.wat aku nyirap ni.jangan melintas depan aku boleh?bengang tol la..........nnti sambung boleh tak..nak berperang ngan nyamok ni.........

"MAKKKKKKKKKKK.....................mana shieldtox mak.banyak nyamok ni..geram btol la.."


nanti update entri len lak ek..tata...titi..tutu...

7.1.10

kakak | suasana | joging

Assalamualaikum w.b.t...........

entri aku kali ni mengisahkan banyak tagline.


1) kakak - tu gelaran baru aku wat sorang makcik ni.
walopun da bergelar makcik..namun,demi menjaga ati dan prasaan beliau..
aku gunakan panggilan kakak tersebut.Contohnyer........
"kakak...saya pening la kakak.macam mana ni kakak?"
beliau sering mencari pasal dengan aku..mungkin itu cara beliau dalam berinteraksi dengan aku yg supan sintun ni.atau mungkin juga aku leh berkawan dengan beliau sehingga kini akibat perbuatan saling tak puashati kami ini.
tapi kakak ni la banyak tolong aku wat menda2 yang dari bukan2 sehingga la menda2 yang berfaedah (kadang2)

kami juga saling berinterkom line "panas"....kerana kakak ini hampir terkenan tidak dapat membezakan angka 8 dan 9.tapik berkat kerjasama aku dan dia..dia terhindar dari sumpahan tersebut...sekian......

aku : Assalamualaikum.........
kakak (bukan nama sebenar) : Waalaikumsalam......(gaya tersendiri)


2) suasana- serabot gile suasana opis..aku rasa cm dalam mode blur hari2.
kena blaja dari awal menda yang ditinggalkan..pening sambil pening2 lalu aku pening lagi...
nasib baik la ada yang membantu..dah la ada seorg hamba ni.leh sampai dia nak isi borang dia sendiri..suruh aku tuliskan nama dia,no telefon dia,jawatan dia...apakah busy sangat dia tidak terperi.meluat lak tengok..choi~~
pape pun aku sdg berusaha untuk memahami satu persatu dengan tabah..alahai~

3) joging - wah...gile la.plan joging da 3tahun..tapi lum terlaksana lagi secara efektif. so,ingat tahun baru ni..nak pasang azam la kan..rajin ler pegi berjoging.tapi bila ngah semangat.ada je halangan.hujan lebatla.tak bawa baju la pe..aish.sampai da beberapa kali mengecewakan *si polan (bukan nama sebenar) .... ahak. moga esok tak hujan kerana aku akan bawa baju siap2 tuk berjoging..hahaha.


2.1.10

mengisi | masa | lapang

hehehehe...hari ni aku g kenduri kawan fathiah hani & kamarul redza. tahniah kawan..
korang da melangkan setapak ke alam baru nampaknyer.
"selamat pengantin baru & moga bahgia hingga ke akhir hayat"

tapi mmg happening sangat tadi. cz 2-2 orang mereka adalah kawan skolah aku.
so, tadi ramai sangat kawan-kawan skola aku dari form1-5 yang aku jumpa...
gile la da lama tak jumpa.so,tadi da macam gathering aku rasa..hehehe~
ramai la ada. antaranya : noraini - qis&husband(sarat ngandung) - fairuz&husband(sarat ngandung) - farah - eda - nadia - farah - huda&tunang dia - safirah - siti  nur - syaja - ana -shikin -shireen&adi aiman - fauhan - yaser - kemek - shida - pn laila rohana dan ada lagi ke ek yang tak disebutkan.ada kot..heh.so,ramai kan?
hehe..sronok sangat tgok suma da besar2 panjang..

pastu,aku n noraini g slayang mall. qis n laki dia g mydin. so,aku n noraini da bosan. so,ktrg pn saja usha karaoke kat sana. aleh2..cm murah rm10/1jam...so,ktrg pn layankan aje..hehe!
cm sengal je..tapi happening ler.pastu, de kawan aku nyemak..tiba2 muncul depan mata. c man kobena.saba je la...da tuh, jalan2 pastu da nak balik..qis leh bagi kawan aku c noraini present...sangat jelez!
hehehe..tapik takpe la..rezki dia kan. tp jelez gak..huahua.

pjalanan ktrg sangat mencabar...tak bleh bla.pemandu sengal..co-pilot terbaik.

selamat | sambung | blaja

Assalamualaikum w.b.t........


tahniah pada semua kawan2 yang dapat peluang melanjutkan pelajaran tahun baru ni.
jangan sia-siakan peluang yang ada ni....gunakan sebaik mungkin. ramai lagi kat luar yang tak berpeluang. so, selamat sambung blaja dan tahniah cz dah berjaya ke puncak menara gading..

Bachelor of Computer Science (Hons) (Multimedia Computing)

programme provides theoritical and practical underpinnings for a category of computer specialists/ scientists/ practitioners who utilizes sophisticated multimedia technology and systems for complicated end-user requirements. With groundings in computer science, this programme focuses on the computing aspects of multimedia with broad knowledge of all technical aspects of multimedia computing such as multimedia technology, multimedia design and development, computer graphics, visualization and animation, human-computer interaction, multimedia programming, virtual reality, game design and development, distributed multimedia, and digital video and audio technology.

so, jangan putus asa..kita menuntut ilmu bia sampai ke negeri cina..... 

bib...knapa kau tak sambung blaja?
ko nak kawen ek?ko nak keje ek?ko da malas nak blaja ek?
aleh...2tahun je la bib oit..pe la kau ni..sayang je tau..
takpe la..korang g dulu la.nnti aku ikot blakang ek.

menda aku tulis ni? tahpapetah..merepek je. ok la..moralnya di sini, jangan sia2kan peluang yang ada yer..


slamat menuntut ilmu dengan amanah!


1.1.10

tahun | baru | 2010

Assalamualaikum w.b.t......


pejam celik...pejam celik da masuk tahun 2010...
di mana 2009 sudah pun berlalu..sekejap je rasa. ye ker sekejap..?
2009 - tahun yang penuh mencabar wat aku rasa nyer...pelbagai suka duka,ketawa bermuram durja....dan seumpamanya..tapi harapan untuk 2010 ini mestila nak yang terbaik kan...

knapa bila masuk tahun baru je org cakap sal AZAM...bukan AZAM yang lelaki/pakcik/cikgu/adik/mat rempit tu ek.tetapi pasal yer la..AZAM yang lagi satu tu..tentang setiap misi dan visi kita masing2 untuk tahun ini..

tetapi...rasanya masih ada azam 2009 yang sikit dulu tu pn tak lepas lagi..macam mana nih?
so,harapan tahun ni harap2...lebih banyak kejayaan dan kebahgiaan yang akan aku peroleh.

AMIN.........

sekarang....aku suda de kommitmen baru. jadik seorang yang dalam mode : bekerja..
baru kerja tapi kat tempat lama,maka,masih dalam menyesuaikan diri dalam tugas-tugas baru yang dah d'pertanggungjawabkan.
mujur ramai kawan yang membantu dan memberi sokongan..eceh.ayat cam wakil rakyat lak..
terima kasih semua yer...jasa2 anda akan ku kenang dan hanya Allah saja yang dapat membalasnya.

DAN....sempena tahun baru ni. diharapkan hari-hari yang mendatang akan menjadi lebih bermakna buat kita semua dan akan sentiasa diberkati Allah S.W.T.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...